BBM3410/18: Keluarga Ku Bukan Keluarga Mu

Hai hai hai semua..🤗

Kali ni saya nak cerita tentang keluarga saya ye..👪

Dalam keluarga saya ada 4 orang je..

- Ayah
- Emak
- Abang
- Saya ✌

Ramai tak?

Mesti laa ramai kan.. kalau dalam bahasa Inggeris lebih dari satu dah ramai la kan...
Jadi ramai la tu...huhuhu 🙊😝

Orang selalu tanya saya.. "Tak bosan ke tak ada adik?" "Seronok ke ada 2 orang je adik beradik.."?

Ehhh2...soalan apa macam tu..mesti la seronok, mana ada bosan..🙆

Saya dengan abang saya pun dah macam 20 orang tau...😏

Tak percaya pergi la tanya mak ayah saya.. kalau tak percaya lagi cuba tanya jiran saya...bising tak kami..tiap-tiap minit boleh dengar kami gelak...hahahahahaha😄

Abang saya dah tua tapi tak kahwin lagi..."boleh la kalau ada siapa-siapa yang berminat"..uhuk uhuk

Cuba teka umur abang saya berapa??

hmmm semua salah..

Umur dia 26 tahun..tua la kan tu.👴

Nama abang saya Asrul Aziz..dia dah kerja.. dekat Jabatan Peguam Negara, Putrajaya..

ehh abang awak peguam ae??

Haa.!!jangan nak memandai ae..tak semestinya kerja dekat situ jadi peguam..banyak lagi bidang dalam tu..

Abang saya biasa-biasa je..juruteknik..

Sekarang saya nak memperkenalkan hero dan heroin saya..

Hmmmmm siapa ye hero dan heroin saya🤔?

Jeng jeng jenggg.....

Hero saya sudah semestinya la ayah saya..

Dan....

Heroin tu mak saya....

Nama hero yang paling saya cinta dari kecik sampai la sekarang iaitu Ahmad Shukri Bin Abd Aziz..

Hero saya ni kacak orangnya..muda..sado💪

Ni kalau pak saya tahu saya puji mesti dia senyum sampai ke telinga..

Pak saya tu pantang dipuji tau..dia punya gembira lain macam..😅

Ramai orang cakap ayah saya garang..

Mana ada garang.. ayah saya baik je..
kalau tak percaya cuba tanya kawan-kawan saya..kawan-kawan saya dengan ayah macam kawan baik..boleh bergurau..ajak lepak mamak pun boleh..😆

Nak ke tak nak lepak mamak?
Nak ke tak nak lepak mamak?

Ehh tetiba pula nyanyi.. 🙈

Ayah saya kerja sendiri jee..meniaga..

Meniaga apa?

Rahsia...

Umur ayah saya dah 56 tahun..

Ayah saya orang Perak..
Orang Terolak..

Ada ke sesiapa orang Perak..?
Cer angkat kening sikit..?

Ooo ramai betul angkat kening..
Hahahahaha..😂

Ni pula heroin saya Wan Hanisah Binti Wan Hamid..

Orangnya putih berseri, cantik, muda jelita..manis..

Mak saya ni garang sikit orangnya..tapi hati banyak baik...

Mak tak la sentiasa garang macam tu..

Ada masa boleh je bawa bergurau..gelak..huhahuha sama2...

Asalkan jangan buat perangai dah laa..

Mak saya suri rumah sepenuh masa..
Ada masa tolong ayah saya dalam urusan meniaga..

Mak org mana.?

Mak saya orang pantai timur..

Kelantan mari..daerah Pasir Mas..

Umur mak saya 52 tahun..


Sekian saja untuk kali ini..
Terima kasih..
Nah untuk awak yang baca 😘❤


Gambar keluarga saya ada dibawah yee...






Comments

Popular posts from this blog

BBM3410/18: Proses Photoshop