BBM3410/18: Shellout.

Ni nak cerita bila makcik aku tetbe rajin nak buat shellout sendiri..

Selalunya nak makan bnde2 mcm tu p kedai je..
Aku dah pelik..pandI ke makcik aku ni buat shellout?
Masak nasi lemak pun tak reti..ni kn pulak shellout..hahahaha

Tanya punya tanya..rupanya dia nak cuba pes yang dia beli dkt cikgu sekolah...

Makcik sis cikgu..dia kata pes tu sedap dah pernah buat dkt sekolah dgn kawan2 masa jamuan..


Sesampainya hari kejadian jam 8 lebih..dia telefon aku suruh datang rumah dia segera...

Dalam hati dah kenapa pulak..? Nak suruh beli apa..?

Malas2 pun pergi la aku rumah dia..

Masuk2 dapur ya allah...


Ketam terkangkang mcm tu..

Kerang ternganga..

Brokoli tergolek atas meja...

Udang sotong berendam dalam air..

Jagung berpeluh dalam plastik...


Tanya makcik aku..asal mcm ni..kata nak makan tgh hari..sempat ke nak buat..



Jawapan dgn rasa tak berslh...


Aunty tak reti la nak siang ketam ni..

Kerang nak basuh mcm mne..

Jagung ni tak kn nak rebus panjang2 mcm ni...



Aku mampu gelak jela...hahahahaha..😂
Kesudahanya aku la yang selesaikan semua tu..


Ni la hasilnya...




Selamat tengok semua..✌




Comments

Popular posts from this blog

BBM3410/18: Proses Photoshop