BBM3410/18: Kotak Kehidupan!!

Hai...

24.10 hari tu jumpa penyelia Pita..
Prof la penyelia pita aku..

Untuk perjumpaan kali ni prof cuma tegur cara buat kotak...

Prof tak mau buat kotak ada garis kiri kanan tengah..prof nak atas bawah je...

Dah terpinga pinga aku dekat situ fikir mcm mne nak buat...nampak kan betapa butanya aku nak buat bnde2 mcm ni...

Kalau prof tak ada tadi dah lama aku guna shapes garis sendiri...

Nasib la prof baik hati ajar aku mcm mne nak buat...senang sangat bnde nya..

Tapi disebabkan tak tahu punya pasal...semua jadi susah..


Pengajarannya sekarang...sila2 lah 'godam' microsoft anda supaya lebih mahir...

Ni contoh kotak tu..


Ni yang prof tak nak..



Ni yang prof nak...


Cara nk buat yang mcm prof nak tu..tak susah pun..huhuhu.. dah pandai leh la berlagak sikit..

Hang p je dekat anak panah yang aku tunjuk dkt gambar bawah tu..


Lepas tu..hang tekan situ pilih la mana satu hang nak..garis atas saja ka..garis bawah saja ka...


Sebelum hang pilih garis tu..hang buat la kotak mcm biasa dulu...baru pilih...gitu..


Senangkan...😎

Ok la bye..👋

Comments

Popular posts from this blog

BBM3410/18: Proses Photoshop